c
Ma 2024. április 30, kedd Katalin, Kitti napja van.
Ezen a napon történt:
tollából
2019-02-02

EFOP 318. Sítábor a szlovéniai Roglában

Szlovéniában síeltek a Mórágyi Általános Iskola tanulói

Az EFOP-3.1.8-17-2017-00006 számú „Együtt, testvérként Mórágy – Kaposszekcső – Tomášov” pályázatunknak köszönhetően iskolánk és testvériskolánk felső tagozatos tanulói és pedagógus kísérői 2019. február 2-6-ig Szlovéniában, Roglán sítáborozott.

A tábor szervezése során nagyon ügyeltünk arra, hogy minden objektív és szubjektív feltételt számba véve, részletesen előkészítsük a tábor sikeres lebonyolítását. A szülőket szülői értekezleten, a tanulókat iskolagyűlésen tájékoztattuk a tábor tartalmi részéről, a szükséges felszerelésekről és az utazás egyéb részleteiről. Mindenről információs levelet is kaptak, melyet aláírásukkal igazoltak. A személyes orvosi vizsgálatok, az útiokmányok beszerzése és az utasbiztosítás a szülők feladata volt, bár ez utóbbit csoportosan bonyolítottuk. Mórágy Önkormányzata síkesztyűt, a Mórágyi Iskoláért Alapítvány pedig sálat és sízoknit ajándékozott a gyerekeknek.

Az indulás előtt egy héttel Huszár Gábor síoktató, aki egyben a tábor vezetője volt, személyesen hozta el Mórágyra a síbakancsokat a leadott személyes paramétereknek megfelelően egy végleges próbára. Mindenki névvel ellátott bakancsot és sílécet kapott a helyszínen, Roglán, melyet ő szállított oda. Ezen a találkozón minden felmerülő kérdésre választ adott és ismertette a tervezett indulást, a napirendet, a programokat, az ellátást és a hazautazás várható időpontját.

Február 2-án hajnal fél 5-kor gyülekeztünk Mórágy központjában. A csomagok bepakolása és a névsor ellenőrzése után elindult a busz Roglára. Az utazás szabályait betartva két pihenővel délben meg is érkeztünk a tábor helyszínére. A havas hegyi táj szépsége elvarázsolt mindenkit. A féli csoport már várt minket és rövid ismerkedés után elfoglaltuk a 6 és 8 fős kialakítású szobákat, melyek csodás természeti környezetben levő fűtött faházakban voltak.

Ezt követően felvettük a szükséges ruházatot és elmentünk a sípályára. 5 síoktató irányításával a helyszín bemutatása után az elkerített gyakorlópályán megtanultuk a lécek fel- és lecsatolását, a lépegetést, a rövid siklást és a fékezés alapjait. Gyötrelmes ám szorgos gyakorlás után a gyerekpályán folytattuk a tanulást. Itt megkaptuk a síbérleteket, melyekkel minden felvonót használhattunk a későbbiekben a pályákon. Az első napon 16 órakor mentünk vissza a szállásra és megtanultuk a bakancsok levételét, szárítóra való felhelyezését és a síruhák tárolásának rendjét. 18 órakor volt a közeli étteremben a vacsora, majd ismerkedési estet tartottunk a faházunk társalgójában. A gyerekek és felnőttek megismerkedtek egymással, megbeszéltük a szabályokat, a takarítás rendjét, a mosdók használatát és a pontos napirendet.

Minden nap reggel 7 órakor volt ébresztő, 8-kor reggeli majd rendrakás a szobákban, fél 10- 12-ig síelés, délben ebéd rövid pihenővel, 14-16 óráig síelés, pihenő és 18 órakor vacsora. A 2. nap estéjén a társaság fele uszodába, a másik fele a sportcsarnokba ment levezető mozgásra majd a 3. nap cserélődtek. Az uszodában jakuzzi és úszómedence használatára volt lehetőség, a sportcsarnokban pedig fociztak, kosaraztak és tornáztak a gyerekek. Minden este a tisztálkodást követően 21 órakor volt takarodó.

Profi síoktatóink kisebb csoportokra bontották a gyerekcsapatot és a 2. naptól kezdve nagyon komoly egyéni fejlesztés és személyes tanácsadás keretében hihetetlen gyorsasággal sajátították el tanulóink a síelés alapjait. Néhány tanuló maradt csak a gyerekpálya gyakorlóterén, a csoport 80%-a felügyelettel több komoly pályán is lesiklott. Ők a francia, a korongos és kalapácsos felvonón is közlekedtek. A 3. nap estéjén a hotel videószobájában az oktatók előadást tartottak a síelésről, majd kielemezték a tanulóink síelését a napközben elkészített felvételek alapján, ami rendkívül tanulságos volt mindannyiunk számára.

A 4. nap délutánján egy kijelölt pályán szlalomozással egybekötött lesikló versenyt rendeztek a szervezők. A verseny helyszínére a versenyzők sítalpon, a többiek rövid túraútvonalon gyalog érkeztek. Mindenki nagyon izgult és félelmét legyőzve sikeresen teljesítette a feladatot. A záróesten a tábor résztvevői diplomát kaptak a síoktatóktól, a versenyzőket pedig korcsoportonként éremmel jutalmazták. Nagyon megható volt a személyes értékelés és a közelgő búcsú érzése. Igazgatónőnk megköszönte az oktatók és segítők odaadó munkáját és kis ajándékcsomagot nyújtott át iskolánk nevében. Tanulóink kitartását, eredményeit és magatartását is megdicsérte. Könnyes szemmel, büszkén és kimerülten tértek nyugovóra a táborlakók.

A sítábor utolsó napján 13 órakor került sor az ebédre, mely után összepakoltuk a sífelszereléseket, amit Huszár Gábor síoktató hozott. Kipakoltuk az autójába a léceket, a síbakancsokat, a síszemüvegeket, botokat és sisakokat. Megköszöntük az oktatók munkáját és azt, hogy ilyen lelkesen gardírozták a csapatot, majd elbúcsúztunk mindenkitől. Ezután mi mórágyi iskolások egy óra csendes pihenőt tartottunk és utána már indultunk is vacsorázni. Mi ugyanis még két napot maradtunk Roglában, mivel ide terveztük az EFOP 1.3.9-es pályázatunk két napos túráját, ami február 7-8-ig tartott.

Február 08-án az útra kész csomagokat a társalgóba pakoltuk és a délelőttöt még túrázással töltöttük. Ebéd után bepakoltunk a buszba és megindultunk Magyarországra; Mórágyra, 6 óra utazás után szerencsésen, felejthetetlen élményekkel és emlékekkel hazaérkeztünk Mórágyra.