c
Ma 2020. július 5, vasárnap Sarolta, Emese napja van.
Ezen a napon történt:

Kétnapos túra Szlovéniában

Csodálatos Szlovéniában a mórágyi iskolások

Esemény dátuma: 2019-02-08

2 napos gyalogtúra Szlovéniában

Az EFOP-1.3.9.-17-2017-00020 „Központban az iskola Mórágyon” című pályázatunknak köszönhetően 2019. február 07-08-án iskolánk tanulói kétnapos gyalogtúrán vettek részt Szlovéniában, Roglában. Azért esett erre a helyszínre a választásunk, mert az EFOP-3.1.8-17-2017-00006 „Együtt, testvérként Mórágy – Kaposszekcső – Tomášov” című pályázatunk keretében ötnapos sítáborban vettünk részt, ezért gyalogtúránkat is erre a helyszínre szerveztük, meghosszabbítva külföldön tartózkodásunkat.

Rogla a magyarok körében egyik legismertebb szlovén síközpont, mely elsősorban a családosok paradicsoma. Különleges klímájának, és hóágyúkkal jól felszerelt pályáinak köszönhetően évente legalább 100 havas nap áll síelés és a téli sportok kedvelőinek rendelkezésére. De nem csak a sípályáik szépek és ígéretesek, hanem az egész táj gyönyörű és túrázásra alkalmas. A mi szállásunk a hegy tetején volt, ahol több pályaszállás is található, mi a Jelkában voltunk elszállásolva a sítábor és a kétnapos túra alkalmával is. Fontos megemlíteni, hogy Szlovénia egyik legjobban felszerelt sport- és felkészülési centruma is itt található. Rengeteg hazai és nemzetközi csapat használja ki az Olimpiai Sportcentrum adta egyedi lehetőségeket és a különleges klimatikus viszonyokat. A kétnapos túra első estéjén tanulóinkat bobozni vittük, ami nem csak a nagy sebesség miatt volt óriási élmény a gyerekeknek és felnőtteknek, hanem a fent havas tájból egy kevésbé havas szintre érkezés miatt is, ugyanis 1500 m-t siklottunk lefelé egy igen modern és biztonságos pályarendszeren.

A völgyben található Zrece településen is jártunk, ahol Közép-Európa egyik legismertebb termál- és fürdőközpontja működik, de oda sajnos idő hiányában nem jutottunk el. A település érdekessége számunkra az volt, hogy itt lent verőfényes napsütés honolt és hónak még csak nyoma sem volt. Érdekes volt lejönni a meredek és kacskaringós úton a havas Roglából a napsütéses Zrece városba.

Február 08-án az útra kész csomagokat a társalgóba pakoltuk és a délelőttöt még túrázással töltöttük.

A gyerekek, felnőttek mindegyike kiválóan érezte magát Szlovéniában, ezen a nem mindennapi helyszínen, Roglán. Mindenkinek jól esett a síelés után egy kis pihentető túra, séta, a téli természetben, a szlovéniai táj szépsége és a közös együttlét mindenkit örömmel töltött el. Ebéd után bepakoltunk a buszba és megindultunk Magyarországra; Mórágyra, 6 óra utazás után szerencsésen, felejthetetlen élményekkel és emlékekkel hazaérkeztünk Mórágyra.